Dag 5 (14 jan) Chiang Mai

14 januari 2013 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag was een heerlijke dag. Vanochtend, via de Starbucks even een lekker bakje, naar de kookschool. Die zit in een heerlijk rustig stukje van Chiang Mai. Natuurlijk naar de markt geweest, om inkopen te doen....en dat is echt een super marktje...denk dat we daar waarschijnlijk morgen wel onze lunch vandaan gaan halen ;) We hadden gelukkig een hele leuke groep....en heerlijk gekookt en gegeten (het eerst volgende weekend dat we richting het zuiden komen verzorgen wij dus sowieso het eten.....5 gangen Thais diner ;) ofzo) Hoewel we hier beiden meer eten dan thuis is een snackje en vijf gerechten toch echt te veel....we hebben vanavond niet meer hoeven eten. Tijdens de pauze, op de kookschool, ons vervoer (mini-van) naar Chiang Rai geregeld....dus woensdag gaan we daarheen. We hebben gisteren avond ook besloten om daar te blijven en dan een vlucht naar Bangkok te nemen om naar Ko Tao te gaan. Vanuit Chiang Rai gaan we vooral veel meer genieten van de natuur.....buiten de stad.... Chiang Mai heeft vandaag wel een goede indruk achtergelaten, vooral omdat we al wat aan de verkeersdrukte gewend zijn en ook voornamelijk rustigere stukjes hebben opgezocht. We zijn nog langs het hotel gekomen dat papa ook was tegengekomen en inderdaad SUPER mooi.... Na de kookschool zijn we dus op pad gegaan....en de Phra Dhatu Chedi Luang (die we vanuit de verte zagen en hebben opgezocht) was echt wel super mooi en iets wat we in Thailand nog niet gezien hadden. De tempels hier zijn vooral versierd met hele mooie draken, dat is wel het grote verschil met de tempels in Bangkok. Daarnaast hebben we natuurlijk lekker terasjes gepakt (het was vandaag warmer dan gisteren, graad of 30, en we hopen voor morgen hetzelfde weer). Morgen gaan we twee tempels in de buurt van het hotel bezoeken en drie in het oude centrum....verder waarschijnlijk na de lunch een heerlijke massage (vooral schouders en rug) zodat we er klaar voor zijn om de jungle in te gaan.

@papa&mama de Nightbazaar vonden we leuk, tenminste het eet gedeelte.....verder....niet helemaal ons ding en vooral veel meer (verkeers)drukte dan we van te voren verwacht hadden van Chiang Mai.

1. Papa en mama:
    14 januari 2013
    Hallo Petra en Cees,

Fijn dat jullie een leuke groep bij de kookschool hadden en natuurlijk heerlijk gekookt en heerlijk gegeten hebben.
    Leuk de foto's ook die van de gerechten en tijdens het koken.
    Wij zijn ook maar drie dagen in Chiang Mai geweest en waarvan
    ik twee volle dagen de opleiding Aroma therapie heb gedaan.
    Vanuit Chiang Rai zijn we naar de Golden Triangel en deWhite tempel en Maesai en naar de Horse Monnik in Mae Kham village en hebben we ook een boottocht over de kokriver gemaakt.Ik hoop dat jullie in Chiang Rai ook zo genieten en het gene kunnen doen wat jullie graag willen doen.Wij vinden het erg leuk iedere dag jullie reisverslag te lezen en de foto's te bekijken.Veel liefs en een dikke knuffel, Papa en Mama
  2. Sas:
    16 januari 2013
    Vanuit het koude Holland (vandaag sneeuw en -5) brrrrr.....waan ik me even in het heerlijke warme Thailand! Bedankt voor weer een leuk verslag, ik geniet met jullie mee ;) Enne....een heerlijk Thaise maaltijd slaan we natuurlijk niet af, kom maar snel richting het zuiden als jullie terug zijn