Dag 4 (13 jan) Reis naar & Chiang Mai

13 januari 2013 - Chiang Mai, Thailand

Met de tuk-tuk naar het station ging super, en 's avonds zijn alle bezienswaardigheden echt helemaal uitgelicht (helaas gaat de tuk-tuk te snel om hier, goede, foto's van te maken) maar voor ons een extra bonus. De trein kwam rond 20uur (15 min vertraging bij vertrek). Toen we zaten kwam er al snel een man of we wat wilden eten en/of drinken. Biertje besteld en toen hij dit kwam brengen had hij gelijk een folder bij zich van het eten en de mogelijkheden voor ontbijt. Dus 's ochtends weer ontbijt met soep met scampi's, thee/koffie, jus en Thais fruit. Gelijk aan hem gevraagd of er een (soort) rookgelegenheid was? Ja hoor, op de w.c. met het raam open! Okey.... Daarnaast is er ook een "officiele" rookruimte, dat is een tussenstukje voor het restaurant gedeelte. Dat betekende voor ons vier coupes door en dus ook zoveel "slurfen" (tussenstukken), met deuren die niet altijd werken (Cees rubber-ellebogen en ik twee goeie blauwe plekken op mn bovenarm) en treinstellen die niet aansluiten (ong. een voet ruimte ertussen)....dus uitkijken geblazen. Bij de rookruimte hebben ze (gewoon) ong. 1/3 van de deuren afgezaagd en je gooit je sigaret dus gewoon naar buiten. Je zal toch bijna gaan stoppen met roken ;)

Bier is relatief duur hier, zal voor alle drank (alcohol) wel gelden. In de trein betaal je, omgerekend, ong. 4 euro....dat staat toch echt wel met stip op de hoogste plaats (in supermarkt ong. 1 euro) Voor hetzelfde geld, als een biertje kost in de trein, kan je ook, in de trein, een 3 gangen diner eten. Ons ontbijt morgen kost (maar) ong. 2,50....maar ach, kan de pret niet drukken toch ?!?!?!! LOL

Redelijk kunnen slapen (rustige coupe), kleine stukjes, maar stukken beter dan in het vliegtuig. We hebben gezellig met zn tweeen op het onderste bed (formaat kleine twijfelaar) geslapen.

Vanochtend op de w.c. (met raam open) dus met zn tweeen sigaretje gaan roken...komen we er met zn tweeen uit....staan er dus een stuk of 5 mensen te wachten....oeps, en aan de blikken te zien dachten die iets heel anders....;)         De soep gegeten, niet echt hoogstaand (gelukkig zat er een bakje sojasaus bij, dat maakte een hoop goed) en ik weet nu dat scampi's in de ochtend niet echt mijn ding is (volgende keer toch maar weer gewoon kip).

Als het eindelijk licht wordt, is het zonnig en een beetje dauwig en rijdt je tussen uitgestrekte natuur (oerwoud achtig) en bergen door. Af en toe een paar huisjes en rijst velden. Met dit aanbeeld denken we toch zeker een trekking tocht (door oerwoud) te gaan doen. We zijn rond 10.30 aangekomen in Chaing Mai (dus toch nog 1,5 uur extra vertraging opgelopen).

De eerste indruk van Chiang Mai is vooral (weer) drukte. Vanmiddag snel een leuk steegje ingedoken (wel rustig) en wat kwamen we daar tegen...toevallig....de kookschool, waar ook papa de cursus heeft gevolgd. Ons gelijk opgegeven en morgenochtend gaan we het dus doen....heel benieuwd (maar we komen vast en zeker met een paar heerlijke gerechten terug)

We zijn daarna de andere kant op gelopen, over de rivier. Daar heb je de night bazaar, Wororot market en Chiana Town (hier dus wel gered ;)) die allemaal aan elkaar grenzen. De night bazaar was bzig op te bouwen maar de rest was vooral  een grote chaos en overal kraampjes (wel netjes geordend; kleding/stoffen/tassen, voedingswaarden, bloemen etc.) Super om te zien, maar ook fijn om over de grote rivier relaxed en vooral rustig op een terasje wat te drinken......

Lekker op de Night bazaar een hapje gaan eten. Sinds gisteren zijn we gestopt met het zeggen "little bit/medium spicy" en nu hebben we tenminste 3 keer met een lekker pitje gegeten (spicy is hier pitpit, dus makkelijk te onthouden;)) Het eten is minder spicy dan ik van te voren had verwacht.

Tot nu toe in Chiang Mai anders dan we hadden verwacht (a.d.h.v. de verhalen) vooral veel drukker en chaotischer.We gaan morgen, na de cursus, de buiten randen van de oude stad opzoeken....we hopen dat het dan wel overeenkomt met wat we verwacht hadden.....

1. Papa en mama:
    13 januari 2013
    Leuk dat jullie"mijn" kookschool gevonden hebben. Gaat vast heel gezellig worden, eerst naar de markt om de hoek en inkopen doen en dan koken en eten. Ik heb het heel leuk gevonden, maar het hangt natuurlijk ook wel en beetje van de groep af.
    Wij vonden de nachtmarkt wel leuk en de markt ook. Als je morgen, gezien vanaf de markt van de rivier af loopt kom je in een veel rustiger gedeelte. Dit is een ouder gedeelte van Chang Mai. Is mooi en interessant. Veel plezier met het koken.
    Liefs, papa en mama
  2. Sas:
    13 januari 2013
    Veel plezier morgen! Enne... Goed opletten (eventueel, indien nodig aantekeningen maken), dan mogen jullie het hier nog een keertje maken ;)

Dikke kussssss