Dag (12 jan.) Ayuttuya by bike

12 januari 2013 - Ayutthaya, Thailand

Ik heb bedtijd gisteren, met pijn en moeite, kunnen uitstellen tot 22uur. Cees was veel stoerder en heeft het nog een uurtje langer volgehouden. Wel om 4uur weer wakken, maar gelukkig toch van 5 tot 7 nog kunnen slapen.

We zitten hier echt op een prachtige plek, heerlijk huisje (enige nadeel is het knoert harde bed), heerlijk eten, hele vriendelijke mensen (echt familie bedrijf), vanaf de veranda zie je de eekhoorns, verschillende vogels (veel lijken op dwerg uitvoeringen van vogels in NL, totdat ze zich laten horen....hele andere zang/geluiden) en gekko's super leuk. Het betekend (buitengebied) wel meer muggen dan in Bangkok ( daar helemaal geen last gehad) en hier ondanks de DEET, waarschijnlijk dankzij maar, 3 keer geprikt.

We hebben vanochtend uitgechecked, de bagare konden in de storage en toen op de fiets Ayuttuya ontdekken. Dat is echt super om op de fiets te doen. De stukken door de oude stad doe je (natuurlijk) lopend, maar van het ene deel naar het andere heerlijk op het fietsje. Het was echt super warm vandaag, dus dan is het "windje" wat je op de fiets hebt ook wel meer dan welkom. Het was echt een geweldige dag, super mooi om alles te zien, heerlijk weer met strak blauwe lucht, heerlijk gelunched (wederom, aan het eten hier zou ik echt wel kunnen wennen....soep, rijst, curry....en alles even lekker). Het is hier vandag ook een een of andere feestdag, super druk overal en vooral bij de tempels ook weer allemaal offers....moet even navragen wat het (precies) is (het meisje van het resort vertelde: Today was childrens day...)

We zitten nu heerlijk aan een, welverdiend, biertje bij het resort. We hebben gelukkig de mogelijkheid ons nog even te douchen hier (super aardig). Dan misschien nog een hapje eten hier, maar aangezien we vrij laat hebben gelunched is het de vraag of we al zin hebben in avondeten voordat we met de tuk-tuk naar het station gaan. En dan op naar Chiang Mai, ben heel erg benieuwd.....tot nu toe is alles GEWELDIG  en we genieten samen van ALLES!!!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Papa en mama:
    12 januari 2013
    Fijn dat jullie het zo geweldig hebben. Eens, de Thaise keuken is echt lekker en licht. Wat vonden jullie van de oude stad? De boom met het Boeddha hoofd nog gezien? Was zeker een goed idee om de stad op de fiets te verkennen.
    Liefs, papa en mama
  2. Papa en mama:
    12 januari 2013
    Ik heb net de foto's bekeken en gezien dat jullie het Boeddha hoofd in de boom hebben gezien (in ieder geval gefotografeerd, ha,ha)
    liefs, papa en mama
  3. Melissa:
    12 januari 2013
    Wat leuk om op deze manier een beetje mee te genieten van jullie reis. Het klinkt allemaal geweldig!! Fijn dat jullie zoveel plezier beleven. Lfs Mel
  4. Sas:
    Hi lieverds,

Weer een geweldige dag! Moet toch zeker ook een keer naar Thailand ;). Prachtige foto's!!! We kijken uit naar jullie volgende verslag :)

Dikke kus van ons allemaal xxx