Dag 3 (11 jan) Bangkok en reis naar Ayuttuya

11 januari 2013 - Ayutthaya, Thailand

Zo lang mogelijk wakker blijven is 20.30 uur gebleken... We waren al wat eerder van het terras vertrokken, in de winkel nog even water en twee biertjes gehaald. Nog even op terras van het hotel gezeten en toen naar de kamer. Hier in Thailand (tot nu toe) is roken eigenlijk overal toegestaan m.u.v. het vliegveld. Dat is wel heel relaxed.                       Om 20.30 gingen de spreekwoordelijke lichtjes uit. We werden wakker in de volle overtuiging dat het ochtend was, maar nee....2uur. Buiten nog veel feestgedruis te horen We hebben een hotel in steegje van de straat met alle winkeltjes, kraampjes, eet en drink zaakjes en standjes. Heel verstandig zijn we gewoon op de kamer gebleven en hebben we van ong. 4 tot 7.30 nog heerlijk kunnen slapen. Vanavond merken we wel of we nu al in het goede ritme zitten. We zijn gaan ontbijten, voor mij de eerste keer, een Aziatisch ontbijt gegeten.....soep met rijst en kip....en ik moet eerlijk toegeven, van te voren had ik er een hard hoofd in, maar heerlijk!

We wilden naar Chiana Town (wel lopend) vandaag, maar de meneer aan de balie van het hotel zei dat het zeker een uur lopen was. En aangezien "onze" chauffeur ons om 14uur komt halen en het weer super warm was, hebben we maar besloten dit plan te laten varen. Wel zijn we die richting op gelopen, en raad eens wat we daar tegen kwamen.....de tempel van onze Thaise tuk-tuk "vriend": de Wat Mahannopharan. Daarna loop je al de Chineese wijk in, langs de weg allerlei groenten (die wij niet kennen) dim-sum etc. Daar zijn we de Chao Phor Suea Shrine (heel anders dan de Thaise tempels: knipperende lichtjes en een "grote kermis") binnen gegaan. Het was erg druk en er werden allemaal offers gedaan, wij denken dat het te maken heeft met het aankomende nieuwe jaar (je kon namelijk ook kleine kooitjes vol vogeltjes kopen voor New Year). De offers bestonen uit fruit/bord met gekookt ei, rijst en plak spek? wierrook en dat laatste had het grootste aandeel. Na een minuut sloeg het al op je ogen, dus we zijn ook niet langer dan 5 min. daar binnen geweest. Daarna nog wat door die wijk rondgeslenterd.... Toen wilden we wat gaan drinken, maar waar we waren gaan zitten werd er blijkbaar geen Engels gesproken of in ieder geval begrepen....dus de bestelde twee cola werden twee soepen.....dus daar hebben we dan maar gelunched. De soep was weer super lekker (stiekem lekkerder dan die van het ontbijt) met groenten, noodles, vlees en allerlei potjes en sausjes op tafel wat je zelf nog toe kon voegen.

Daarna terug gelopen richting "onze"  straat, maar nog steeds zin om iets te drinken....dus daar een heerlijke mango shake gekocht (super, alleen maar met vers fruit). Toen zijn we op het terras bij het hotel gaan zitten, wat gedronken, sigaretje gerookt en onze baggage opgehaald en gewacht op "onze" chauffeur. Die kwam netjes optijd en toen zijn we begonnen aan de twee uur durende rit. De rit gaat eigenlijk alleen maar door stedelijk gebied (sluit allemaal op elkaar aan, dus geen idee waar Bangkok nou stopte). Niet veel groen te bekennen en dus ook niet zo erg interressant. De chauffeur is in Ayuttuya ook niet bekend, dus na enige moeite en een aantal keer vragen, zijn we toch aangekomen bij ons verblijf. Super en soort bungalowtjes op palen met een heerlijke verranda ervoor. Vandaag gaan we verder niets meer doen, nu even een biertje op de verranda en daarna even hier een hapje eten. Morgen gaan we een dagje fietsen huren en Ayuttuya ontdekken.

Het weer is super, ongeveer 33 graden (alleen een bui toen we in de auto zaten), en we genieten met volle teugen. Dikke zoen van ons xxx

1. Sas:
    11 januari 2013
    Super! #woudatikerbijwas!

Kussss xxxx
  2. Papa en mama:
    11 januari 2013
    Wat een leuke verhalen. We merken wel dat jullie het erg naar je zin hebben. Geniet er van. We kijken uit naar het volgende verhaal
    Kus van ons
    Liefs