Dag 1 & 2 (9 en 10 jan) Reis en Bangkok

11 januari 2013 - Bangkok, Thailand

De buurman Johan was zo lief ons naar de tram te brengen aangezien het regende. De trein sloot super goed aan en zo kwamen we op Schiphol. Het was niet druk, dus het inchecken was zo gebeurd. Toen zijn we maar eens gaan lunchen en wat gedronken, nog even taxfree sigaretten gekocht en voor het boards snel nog maar eventjes gerookt (gelukkig hebben ze genoeg plekken waar het mag)! Het boards verliep ook vlot ondanks het vliegtuig wel helemaal bommetje vol zat. De reis verliep super, gekletst, gegeten, stukje film maar tijdens het kijken vielen m'n ogen steeds dicht…. Na een half uurtje op m'n zij (lekker tegen Cees aan) maar gaan draaien, en nog een keer, en nog een keer tot op een gegeven moment alles zeer doet ;(…..zo zijn we een paar uur door gegaan. Alle beetjes bij elkaar toch een uurtje of 3 slaap te pakken gehad. Ik moet toegeven dat het niet roken me super mee viel (gelukkig!!!), alleen na het eten (mede door het wijntje erbij) en toen ik niet meer kon slapen (maar nog wel moe was)….dus maar twee lolly's nodig gehad ;)

We landen, netjes oprijd, 9.45 In Bangkok. Daar dan wel van de eerste de beste rook gelegenheid gebruik gemaakt, maar die eerste hakt er dan zo in dat je die niet eens helemaal op rookt. Rond een uurtje of 11 waren we door de douane heen. De roze koffer is SUPER (dank Sas&Paul) je ziet hem gelijk liggen! Na nog een sigaretje met de taxi naar het hotel en hij is gelijk onze chauffeur naar Ayuttuya morgen (voor hem een super prijs en voor ons super goedkoop en beide ritjes bij elkaar ongeveer 300 Bath meer= 7,50), daar hoeven we morgen tenminste niet meer achteraan. Ingecheckt in het hotel, over de kamer zal ik niet te veel uitweiden (maar wat verwacht je voor 14 euro) er is een wc een (soort) douche en er staat in ieder geval heerlijk een tweepersoons bed….dat is stukken beter dan zitten en we zullen vannacht sowieso wel goed slapen denk ik. We hebben vandaag veel gelopen en tempels en het paleis bezocht. Ondertussen heerlijk Thais geluncht: vis curry bij een super tentje. Onderweg veel aanbiedingen voor van alles en nog wat….. Op een gegeven moment een tuk-tuk chauffeur, waar we duidelijk aan hadden gemaakt dat we geen interesse hadden, vertelde ons dat we niet rechtdoor moesten, daar waren Moslim protesten, maar we moesten wel naar een soort festival (waar vrouwen een kind kunnen wensen en gelijk het geslacht van dat kind, hij ging er met z'n vrouw heen want ze hebben een dochter en zijn vrouw wil een zoon) hij zou ons wel de route geven…..dus pen en papier en (zie foto) heel raar dat we het toch niet hebben kunnen vinden ;) Gelukkig klopt Cees z'n richtingsgevoel en heb ik daarop vertrouwd ;) anders hadden we het hotel nooit binnen een 3 uur durende wandeling terug gevonden. We liepen nog steeds in lange broek (vanuit het vliegtuig) en t-shirt (rest hadden we wel bij inchecken al uitgetrokken, gelukkig) dus het was goed zweten. Dus terug in het hotel eerst maar eens lekker een douche en vooral heerlijk tandengepoetst! Nu op het terras lekker mensen kijken, verhaaltje schrijven en heerlijk aan het Chang bier IN KORTE KLEDING !!!!! Straks nog lekker een hapje eten en nog wat drinken….en bedtijd zo lang mogelijk uitstellen (gelukkig heeft die douche zijn wonderen wel gedaan).

De plannen morgen zijn nog even in China Town rondwandelen en dan komt 'onze' chauffeur ons om 14uur ophalen om naar Ayuttuya te gaan (ong. 2 uur rijden)

1. Sas:
    11 januari 2013
    Super jongens, leuk om te lezen! Enjoy!!!

Dikke kus van ons xxx